©2020 by Greeeete. Proudly created with Wix.com

Helen Tulp 02.jpg

GRETE ELUSTIILIPÄEVIK

Ema-naine-inimene, looduse-tervise-loovuse-elurõõmuarmastaja ehk greeeete 

Tere tulemast! See on Grete Sutropi tegemiste ja mõtiskluste kodu. Siin saavad kokku kõik minu teemad: minu Kolm Kleidikest, minu Tervise Juures, minu loodus, minu eneseareng ja rõõm ja minu jooga- ja inspikasaal Elujõusaal ja üldse kõik, mida oma teel avastan ja armastan!

 
 
 
 

Thanks for submitting!

 
  • Grete Sutrop

Harjumustest ehk milleks magada!(?)

Tere hommikust! Tahtsin teile täna öelda (ja endale), et see uni on ikka üks kasulik leiutis! Ma olen viimastel õhtutel-öödel maadelnud siin tehnikaga seoses oma videotega, mida laupäeval salvestasin - lastejooga ja kundalini videotega ja nende kokkulõikamisega. No tegelt pole ma lõikamiseni jõudnud, sest ma üritan aru saada, mida mu arvutil vaja on, et ta saaks mingeid programme allalaadida ja nii ja miks heli ja pilt järsku lahku lähevad. Ja mu Sony a6000 salvestab programmeeritud luku tõttu ainult mingi 20 minti korraga ja selgus, et tal pole ka välise mikri auku ja üleüldse võtab see koduõpe ja söögivalmistamine ära minu terve päeva, nii et ma jõuan oma staffiga tegeleda alles õhtu- ja öötundidel. Ja siis vist ei ole ka enam kõige teravam olla, kui võrrelda näiteks hommikuga, kui oled väljapuhanud. Mis viibki mind uneteemani tagasi - uni on ikka üks kasulik leiutis!



Teadsin eile õhtul, et peaks oma tehnikaküsimustega edasi tegelema, aga otsustasin, et ma lähen hoopis magama. Normaalsel ajal. Seda pole tükk aega juhtunud, sest alati on midagi vaja teha olnud. Ja nüüd oli ka, aga ma lihtsalt lülitasin oma meele välja ja läksingi magama. Ja mul on tõesti hoopis teine tunne täna hommikul kui tavaliselt siin.


Ei saa öelda, et see on minu jaoks suur üllatus, sest seda efekti olen tegelt oma elu jooksul mõnisada korda tajunud. Aga no me teame ju üleüldse igasuguseid kasulikke ja tähtsaid ja tarku asju ja ikkagi ei kasuta neid iseenda hüvanguks. Sest meil on oma mustrid ja värgid, mille najal saab lihtsamini. Aga hea uudis on see, et kui tuleb tugev tunne, et võiks mustrit või harjumust muuta, siis seda saabki niisama lihtsalt teha. Lihtsalt hakkame teistmoodi tegema ja siis see kinnistub ja ongi uus oma muster, mille najal saab lihtsamini. Võti on siin lihtsalt see äratundmine, et nüüd on see hetk, mil mingi harjumusemuutmine kätte võtta.


Nüüd mina astun üldiselt sinna auku, et kui see hetk saabub ja muutmisetunne tuleb. siis mina, selline all-or-nothing entusiast, tahaks kohe kõik asjad ära muuta. Ja siis mõne aja pärast saan aru, kui see alguse entukas enam ei kanna, et selliseid kolossaalseid muutustekogumeid on suhteliselt keeruline taluda. Ja siis ma ei taha enam midagi muuta. Ja lähen oma vanadesse toimivatesse mustritesse tagasi. Seega märkus iseendale - täitsa piisab ühe harjumusega alustamisest ja sellele pühendumisest ja palju suurem osa tähelepanust ja energiast saab segamatult sellega tegeleda. Ja tõenäosus, et muster saab muudetud on nii 95% suurem.


Ja ka seda räägin kogemusest, sest eks ole siin ikka üht-teist muudetud ka! Ma usun, et tegelt on nii, et need harjumused, mis tahavad tulla, need ikka tulemata ei jää. Ja kui ma kohe aru ei saa ja vedu ei võta, siis ta lihtsalt tuleb ja tuleb ringiga uuesti kuni hakkan aru saama, et tegelt ma ikka täiega tahaks seda harjumust oma ellu. See sisemine äratundmisetunne tugevneb iga korraga. Noh, nagu hommikune jooga või vara tõusmine või taimne toit või õues ja looduses olemine või tänulikkus ja kõikides asjades hea ja ilusa nägemine või kirjutamine või kõik need muud asjad, mis vaikselt on niimoodi ellu hiilinud. Et kui neid mingil põhjusel vahepeal ei ole või ma olen nad tagaplaanile jätnud, siis tunnen nendest lausa puudust. Sest nad on tegelikult alati minu osa olnud.


Nii et uneteemal tunnen küll tegelikult alati, et mulle sobiv rütm on varakult magamaminemine ja varakult tõusmine. Lihtsalt, teatavasti, elu alati ei lase, noh. Sest vahel tahaks abikaasaga filmi vaadata ja vahel tahaks kirjutada ja vahel tahaks mingi päeval alustatud tegevuse ära lõpetada. Ja siis ma lihtsalt annan endale andeks nii sel õhtul kui ka järgmisel päeval, mil ma olen kuri ja kannatamatu ja väsinud. Sest ju siis oli seekord nii vaja ja see ainult kinnitab, et tegelikult sobib see varamagamine hoopis paremini. See ka ju kasulik teadmine!



Minu laupäevane töökeskkond. Tegelt ei kurda.